Gå tilbage

Memory lane

Bent Krebs

Bent Krebs etablerede REDGREEN i 1983 samme med sin kone Karin. Sammen drev de REDGREEN igennem 1980'erne, indtil de solgte virksomheden til Hanssen gruppen i 1992.

Logoet

REDGREENS logo er unikt.

Det indeholder og udtrykker både mærkets navn. koncept og historie.

De røde og grønne farver er symboler for det maritime styrbord og bagbord.

REDGREEN 1990

REDGREEN's rejse ind i 1990'erne var her de for alvor slog igennem. Deres designs og kvaliteter blev kendt verden over og ikke mindst, det maritimt inspireret logo.

REDGREEN 1994

I starten af 90'erne lancerede REDGREEN deres kollektion til den nye golflinje. Moden her blev udfordret fra den traditionelle klassiske stil, til designs med print og farver.

REDGREEN 1997

REDGREEN's maritime designs var en stor succes. Kvaliteterne gik man aldrig på kompromis med. Uanset om det var de tekniske styles, eller om det var basics.

REDGREEN 00'erne

REDGREEN blev mere klassisk op igennem 00'erne- dog stadig med den maritime undertone, som er hele grundlaget for brandet.

REDGREEN 2007

I slutningen af 00'erne udvidede REDGREEN deres kollektion med REDGREEN Kids kollektionen.

REDGREEN 2009

REDGREEN's maritime og sporty image, er der aldrig gået på kompromis med. Det danner hele grundlaget for brandet og er essentielt for REDGREEN's DNA.

REDGREEN 2015

Dresspartner overtager driften af REDGREEN i 2015.

REDGREEN 2019

REDGREENS dna har altid været klassiske og maritime designs. Det essentielle i en klassisk REDGREEN garderobe er designs der kan bruges sæson efter sæson.

REDGREEN 2021

REDGREEN bliver ved årsskiftet til 2021 overtaget af en ny ejergruppe, der i denne forbindelse lancerer en ny webshop. Stilen hos REDGREEN forbliver tro mod den maritime dna.

Anker